Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2011

Αλλάζει ο χάρτης των ΜΜΕ στην Ελλάδα

του Αριστοτέλη Βασιλάκη

ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ σαν χάρτινος πύργος ο μηχανισμός προπαγάνδας και πολιτικής τρομοκρατίας που έστησε το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο της χώρας, για να μπορέσει να υποστηρίξει επικοινωνιακά τις ανθελληνικές επιλογές της κυβέρνησης Παπανδρέου. Ένα-ένα τα ΜΜΕ των «βαρόνων μεγαλεργολάβων» κλείνουν, πνιγμένα στην οικονομική και την ηθική ανυποληψία τους. Ένας ολόκληρος κλάδος βιώνει το σπάσιμο της «φούσκας» των προηγούμενων ετών, μια φούσκα που στηρίχτηκε στις «χρυσές δουλειές» των μεγαλοεργολάβων ιδιοκτητών των ΜΜΕ, που είχε σαν σκοπό να «εξυπηρετήσει» τα συμφέροντα τους και όχι τον σκοπό για τον οποίο – θεωρητικά – λειτουργούν.

Οι μηντιάρχες – νταβατζήδες και οι Τραπεζίτες που τους δάνεισαν εκατοντάδες εκατομμύρια θαλασσοδάνεια, βλέπουν τις διαφημίσεις στα κανάλια να συρρικνώνονται και τις κυκλοφορίες των κυριακάτικων εφημερίδων να φλερτάρουν με τον πάτο!

Οι πολίτες που έχουν αντιληφθεί το βρώμικο παιγνίδι της διαπλοκής των νταβατζήδων των ΜΜΕ με τους Τραπεζίτες, έχουν αρχίσει πλέον να αποδοκιμάζουν ανοιχτά και τους τελευταίους.

Τα ίδια και χειρότερα ισχύουν και για τους διαπλεκόμενους μεγαλοδιαφημιστές και δημοσκόπους. Οι κυριακάτικες εφημερίδες που αποτελούν την αιχμή του δόρατος των έντυπων των νταβατζήδων έχουν υποστεί πανωλεθρία, παρά τις πολυδάπανες προσφορές τους.

Οι πολίτες έχουν πάψει να τις αγοράζουν αναγκάζοντας τους νταβατζήδες- εκδότες να βάζουν όλο και πιο ακριβές προσφορές, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Το πολύ κλειστό κύκλωμα των ΜΜΕ στην Ελλάδα «αναρωτιέται» τι φταίει και πήρε τέτοια κατρακύλα το «εγχείρημα» τους; Η ανάπτυξη του internet παγκοσμίως και στην Ελλάδα, βοήθησε στη συρρίκνωση των εντύπων, αλλά και των ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης. Είναι μία πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι εντελώς διαφορετικό. Η έλλειψη αξιοπιστίας, η διαπλοκή και όλες οι άλλες γνωστές παθογένειες των Ελληνικών ΜΜΕ, τα οδήγησε στον γκρεμό. Και στο εξωτερικό το internet, έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα… Άλλωστε είναι νομοτελειακό να γίνει κάτι τέτοιο… Ναι, το internet είναι ένα νέο μέσο και είναι φυσικό να πλήξει τα παλιότερα. Όπως συνέβη και με την τηλεόραση σε σχέση με τις εφημερίδες. Και για να μην ξεχνάμε, πριν τον Γουτεμβέργιο υπήρχαν οι ντελάληδες, οι οποίοι δεν υπάρχουν σήμερα...

Στο εξωτερικό όμως δεν υπάρχουν εφημερίδες των 1.000 υπαλλήλων που μπαίνουν μέσα εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα και ζουν από «μαύρα ταμεία» και την κρατική διαφήμιση. Δεν υπάρχουν «δημοσιογράφοι» που να δουλεύουν ταυτόχρονα για μία εφημερίδα και το κράτος ή μία οποιαδήποτε... κρατική υπηρεσία! Επί χρόνια ο δημοσιογραφικός κόσμος αποδέχτηκε πρακτικές που απαξίωσαν την εικόνα του δημοσιογράφου στο πλατύ κοινό. Ανέχτηκε την υποβάθμιση της ενημέρωσης. Και τώρα; Τώρα λένε, φταίει το internet! Οι bloggers… Μόνο που οι περισσότεροι από τους τελευταίους δεν γράφουν «κατά παραγγελία»…

Νεροκουβαλητές του μνημονίου Τι έκαναν αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, οι «έγκριτοι» δημοσιογράφοι; Την ώρα που Ελλάδα ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ έναντι πινακίου φακής, αυτοί διαστρέβλωναν με κάθε τρόπο τις θέσεις των «απέναντι», δηλαδή όλων εκείνων που «έτυχε» να μην τα «έφαγαν μαζί» με τον «κύριο Θόδωρο» και τους φίλους του, με λοιδορίες, με επιχειρήσεις απαξίωσης και πολιτικής τρομοκράτησης… Η προπαγάνδα των ΜΜΕ των «βαρόνων» και των «golden boys» επέβαλε τη σιωπή των αμνών για το «ΜΝΗΜΟΝΙΟ», και το «ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ». Το μήνυμα αυτό, που εκπορεύτηκε αρχικά από την ίδια την κυβέρνηση, αλλά κι απ’ όλα τα καλοταϊσμένα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, τους πολυαμοιβόμενους πανεπιστημιακούς στα τηλεοπτικά πάνελ και τους.... κομματικούς συνδικαλιστές, είναι απλό και κινείται σε τρεις άξονες: Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι - Ότι έγινε έγινε, από εδώ και στο εξής να δούμε τι θα κάνουμε - Εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχει άλλη λύση. Το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο, δηλαδή το οικογενειοκρατικό πολιτικό σύστημα της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας και το οικονομικό κατεστημένο των κρατικοδίαιτων διαπλεκόμενων «νταβατζήδων», έβαλαν μπροστά ένα κεντρικό προπαγανδιστικό μήνυμα και προσπαθούν, με δήθεν αθώο τρόπο, να το εμφυτεύσουν στο συλλογικό λαϊκό υποσυνείδητο. Ο στόχος αυτής της προπαγάνδας ήταν απλός. Στόχευε στο να εμφυτεύσει στο λαϊκό υποσυνείδητο την ιδέα της συνενοχής όλων των πολιτών, ώστε να ακυρώσει οποιαδήποτε σκέψη και προσπάθεια για στόχευση συγκεκριμένων υπευθύνων (είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου